Mar 272012

Nu startar vi upp en helt ny hemsida för att enkelt kunna sprida information om vår verksamhet.

Hemsidan har stöd för statiska sidor, nyhetssidor (blogginlägg), kommentarer och nyhetsbrev samt mycket mer. Alla medlemmar får en egen inloggning och kan bidra med information för att hjälpa till med att göra vår mötesplats levande. En nyhet är Divaregistret där vi kommer försöka bygga upp en aktuell databas över Fabola Diva segelbåtar. Passa på att registrera din båt!

Hemsidan är fortfarande under uppbyggnad och ständiga förbättringar utförs. Har ni synpunkter eller förslag hur vi kan förbättra hemsidan och dess funktionalitet mottages det tacksamt. I forumet finns en kategori för hemsidan.

Tipsa gärna era seglingsintresserade vänner om nya hemsidan så att vi blir flera!

//Andreas Hansson

9 kommentarer till “Ny hemsida!”

1. Kul med ny hemsida, är själv inte med i Divaförbundet (ännu) men vi håller på att bygga en Diva 38.2 och såg att den saknas i modellprogrammet. Den är som en Diva 38 men en höjning i skrovet och lite annan layout på förpik/salong.

Vi har en blogg om vårt bygge som kanske är av intresse för Diva seglare, kolla på http://www.meadiva.se

Försökte använda kontaktfältet men det funkade inte med Captcha koden, försökte flera gånger.

/Tobias

• Välkommen till hemsidan!
      Modellprogrammet är under översyn och vi kommer ta med nyare modeller som t.ex. Diva 38.2.
      Jag har länkat till er blogg under länksidan, snyggt jobbat!

Captcha-felet åtgärdat, en uppdatering hade ändrat behörigheten. Tack för att du meddelade oss.

Mvh Andreas Hansson

2. Diva 34/35/355/35.2/36… Har det varit någon diskussion i förbundet om att försöka bringa ordning i floran av modellbeteckningar. Vi skulle till att registrera vår Diva 35(35.2) från 2010 men blir lite oklart vilken modell vi ska välja.

Seglarhälsningar Jonas Granström

3. Hej Andreas. Får upp meddelandet ”Could not read CAPTCHA token file. Try again.” när jag ska registrera. Verkar vara ett fel som dykt upp tidigare.

//Jonas

4. Problemet kvarstår. Lyckas inte registrera mig.

//Jonas