I helgen gick årets Divamästerskap av stapeln, vi var på St Byholmen, NO om Grinda.
Växlande molnighet och sydostliga vindar runt 5 m/s gav bra förutsättningar.
Vi bestämde på skepparmötet att köra start & mål inne i viken, rundningsmärken blev grön pinne mellan Lillön och Högholmen, röd pinne söder om S Grinda, styrbordsrundning runt Sandö Sugga och tillbaka i samma spår. En bansträckning på knappt 9 distans.

Bansträckning

Första etappen i viken bjöd på rak motvind och Mats Johansson på Diva 39, ”Retstickan” kom bra till i starten, kryssade snabbt ur viken och skapade sig ett försprång direkt. Diva 451, ”Divine” samt Diva 35, ”Schack Matt” fajtades om andra plats som ”Schack Matt” knep ut ur viken och Diva 35, ”Legolas” som kom lite efter i starten. Positionerna höll i sig hela vägen in i mål och racet bjöd på mycket växlande förutsättningar. Vindarna dog helt (0,0 M/S!) i höjd med Snäckan på vägen tillbaka och himlen öppnade sig totalt, efter 10 min i stiltje så på några sekunder blåste det upp till 5-6 M/S och toppade lite senare på 8 M/S. ”Retstickan” hade en ointaglig ledning och vann välförtjänt med god marginal. ”Schack Matt” kom på andra plats, ”Divine” på tredje och ”Legolas” på fjärde plats.

Kvällen fortlöpte med tilltugg, kräftor, grillat och något läskande i strupen för att återfå värmen.
Christer: till nästa år får du i uppgift att ha ett snapsvisehäfte som det står ”Diva” på!

Tack till SS Vega för att vi återigen fick låna er klubbholme och en eloge till Mattias med familj på ”Legolas” som kom ända från Strängnäs för att delta!

En kommentar till “Resultat i Divamästerskapen”

1. privatlån med betalningsanmärkning utan säkerhet

Följande punkter kommer ge dig vissa pekare pa hur man gör den och riktning att ga