Maj 232013

Vi hade två Diva-båtar som startade i Lidingö Runt och Johan Carlstedt på Diva 35 ”TimeOut” kom på 27:e plats (SRS-total) eller 3:e plats inom startgruppen ”SRS 1,21-”. Per Olof Olofsson placerade sig på 119:e plats (SRS-total) eller 8:e inom startgruppen.

Diva-Cup uppdaterad: http://divaforbundet.se/kappsegling/diva-cup-2013/

Komplett resultatlista finns på Lidingö Runts hemsida.

Sep 112012

Ett rakt igenom välordnat och trevligt arrangemang genomfördes i helgen med bas på Bullandö Marina, arrangerat av No-Crews eldsjälar med Jimmy Hellberg och Mats Runström i spetsen. 64 båtar kom till start i Nordic Yacht Open och av de 56 startande i enskrovsklassen placerade vi oss med vår Diva 35.2 (SRS 1.256 med rullmast) på 33 plats, vilket var ett klart fall framåt från Roslagen Sea Race i våras. Till nästa år vill vi gärna se fler Divor på startlinjen, då vi i år var den enda Divan som var med. Bernts båtar lämpar sig ju utmärkt för Two-handed-segling! Kul bana på 40 nm med start och målgång vid Djuröbron, ut till Stora Nassa för att sedan runda Möja motsols. Samma bana för alla båtar och differentierad start gjorde att det hela tiden var mycket båtar att köra mot, utan att det blev trångt. Avslutande regattamiddag på Bullandö Värdshus med utbyte av erfarenhet och bildspel med sköna bilder från dagens segling.
Perfekt avslutning på vår seglingssäsong 2012. Hoppas vi ses 7 september 2013!
Seglarhälsningar
Jonas Granström och PerOlof Olofsson